10 hyvää vinkkiä rentoutumiseen

Monet ihmiset viettävät viikkonsa töissä, pitäen huolta perheestään ja lemmikeistään ja muista tärkeistä tehtävistä kuten laskujen maksusta. Jotkut ihmiset jumiutuvat tähän rutiiniin ja unohtavat, miten lopettaa – ja kun ihminen unohtaa, miten lopettaa, he unohtavat, miten rentoutua.

10 hyvää vinkkiä rentoutumiseen

Jatkuva stressi vaikuttaa oikeastaan terveyteesi monella tavalla.

Tässä on 10 rentoutusvinkkiä kiireisillw ihmisille, kuten sinulle. 

Opi rentoutumaan. On olemassa monia tapoja, joilla voi vahvistaa kehon kykyä rentoutua. Näitä tapoja ovat meditoiminen, kävely, nauraminen, rukoileminen, syvään hengittäminen sekä joogan ja/tai tai chin harjoittaminen. 

Harjoittele toistoa. Toisto voi auttaa ihmisiä kaikilla elämän osa-alueilla, etenkin mitä tulee muistiin. Toista sanaa, ääntä tai liikettä, joka voi auttaa tyhjentää mielen. 

Suunnittele päiväsi. Kun tiedät, mitä teet päiväm aikana, se voi oikeastaan auttaa sinua rauhoittamaan mielesi. Kun pidät aikataulua, se voi tiedottaa sinua kun sinun pitää mennä töihin ja pitää taukoa. 

Pysy aktiivisena. Monet terveyden asiantuntijat ehdottavat säännöllisesti aktiivisena pysymistä pitääkseen stressin loitolla. Kova liikunta on toinen esimerkki, joka tarjoaa intensiivisen ympäristön ihmiselle kannustaakseen itseään ja myöhemmin rentoutuakseen kun keho palautuu. 

Pysy mukavuusalueella. Et halua joutua epämiellyttävään tilanteeseen, joten käytä aikaa tehdäksesi jotain, jota todella haluat tehdä. 

Tehosta tunteitasi. Nauraminen joka päivä pitää useimmat stressaantuneet pois murtumisen partaalta. Istu alas ja tee jotain, joka saa sinut nauramaan kuten katso rentouttava elokuva. 

Pysy hiljaa. Hiljaisessa ympäristössä pysyminen auttaa sekä keskittymään että rentoutumaan. Mene hiljaiseen paikkaan ja pysy siellä niin kauan kuin haluat. 

Pidä tauko. Jos olet stressaantunut töistä tai muusta asiasta, aloita rentoutua. Jotkut ihmiset esimerkiksi hengittävät syvään ja kuuntelevat rentouttavaa musiikkia. 

Käytä vapaa-aika hyvin. Toinen rentoutumisvinkki kodin ulkopuolella on vapaa-ajan käyttäminen rentoutumiseen etenkin jos olet stressaantunut. Jos olet lounaalla, kuuntele rentouttavaa musiikkia. Jos voit, kävele ulkona muutamia minuutteja. 

Etsi aikaa rentoutua. Ehkä tärkein muistettava asia on etsiä aikaa rentoutua. Jos suunnittelet rentoumisaikaa hälytyksen avulla, tee se. 

On tärkeää ymmärtää ja kiinnittää huomiota yhteyteen mielen ja kehon välillä. Ilman, että ymmärrät, mitä mielesi ja kehosi tarvitsee, jokapäiväinen stressi voi vaikuttaa terveyteesi. 

Tilaa uutiskirjeemme saadaksesi uutisia ja hienoja tarjouksia suoraan postilaatikkoosi.

Kun tilaat uutiskirjeemme, hyväksyt tietosuojakäytäntömme ja tietojesi käytön. Lue tietosuojakäytäntö

Mindly.fi tarjoaa äänikirjoja ja kursseja henkilökohtaiseen kehitykseen ja omatoimisuuteen.
Ladataan...