5 vinkkiä paniikkikohtauksia vastaan – TMS

Vakava jännitys ja pelko voivat usein johtaa paniikkikohtaukseen. Jos kärsit paniikkikohtauksista, jokapäiväiset tehtävät ja tilanteet voivat tuntua raskaalta ja näyttää lähes mahdottomilta. Joillekin ihmisille kohtaukset voivat tulla varoittamatta ja toiset voivat määrittää mitkä tilanteet saattavat johtaa kohtaukseen ja yrittävät välttää niitä kaikin keinoin! Hyvät uutiset ovat, että on olemassa viisi vinkkiä, jotka voit ottaa käyttöön elämässäsi avuksi taistelussa paniikkikohtauksia vastaan.

5 vinkkiä paniikkikohtauksia vastaan – TMS

Yksi askel on käyttää rentoutumismuotoa. Tämä voi vaikuttaa hieman yksinkertaiselta, mutta joskus syvään hengittäminen tai jopa liikuntaharrastukset kuten jooga voivat olla avuksi. Jooga tarjoaa monia hyötyjä, jotka eivät rajoitu pelkästään kuntoon! Toinen tärkeä askel on muistaa kaikki mitä olet saavuttanut elämässäsi. On tärkeää muistaa, että jokaisella on joskus stressiä elämässään, joko päivittäin tai satunnaisesti. Kaikilla on stressiä ja pelkoa ajoittain. On lohdullista, kun tiedät että et ole yksin. Jotkut yksilöt pystyvät käsittelemään stressiä ja ahdistusta paremmin ja toiset kärsivät enemmän. Ajattelemalla hetken kaikkia mahtavia asioita, jotka ovat tapahtuneet elämässäsi tähän hetkeen asti, sinulla on erinomainen tapa taistella paniikkikohtausta vastaan!

Yksi erinomainen tapa taistella paniikkikohtausta vastaan on uskoa omaan itseensä ja uskoa, että ongelmiin löytyy ratkaisu! Tämä voi usein olla hankalaa joillekin yksilöille. He usein antavat ahdistuksen ottaa ohjat ja kulkea omaa tietänsä. Tämän ei tarvitse olla niin. Uskomalla itseesi ja uskomalla, että voit hallita tilannetta ja päästä ylitse peloistasi, voit päästä eroon kohtauksesta ennen kuin se alkaa.

Toinen tärkeä askel on pitää päiväkirjaa kohtauksista. Tämän tarkoituksena ei ole pelkästään muistuttaa kuinka monta olet saanut, vaan toimia erinomaisena tapana muistamaan mikä sen on voinut aiheuttaa! Varmista että kirjoitat muistiin ympäristösi, mitä teit tai aioit tehdä sillä hetkellä, ja kaikki muut yksityiskohdat, jotka saattavat olla hyödyllisiä. Tietämällä mikä aiheuttaa paniikkikohtauksen, pystyt välttämään sen hyvin! Jos tiedät, että kulkeminen metrolla joka päivä aiheuttaa vakavaa ahdistusta, ehkäpä voisit etsiä toisen tavan kulkea kohteeseesi ja takaisin!

Tilaa uutiskirjeemme saadaksesi uutisia ja hienoja tarjouksia suoraan postilaatikkoosi.

Kun tilaat uutiskirjeemme, hyväksyt tietosuojakäytäntömme ja tietojesi käytön. Lue tietosuojakäytäntö

Mindly.fi tarjoaa äänikirjoja ja kursseja henkilökohtaiseen kehitykseen ja omatoimisuuteen.
Ladataan...