5 vinkkiä paniikkikohtausten hoitoa varten

Vaikea jännitys ja pelko voivat usein aiheuttaa paniikkikohtauksen. Jos kärsit paniikkikohtauksista, jokapäiväiset tehtävät ja tilanteet voivat olla ylitsepääsemättömiä sinulle. Joskus et edes tiedä, milloin paniikkikohtaus tapahtuu, mutta joku toinen voi ehkä selvittää, mitkä tilanteet johtavat paniikkikohtauksiin ja voit yrittää sen avulla välttää niitä! Hyvät uutiset ovat, että tässä on viisi vinkkiä, jotka voit sisällyttää elämääsi auttaaksesi itseäsi taistelemaan paniikkikohtauksia vastaan.

5 vinkkiä paniikkikohtausten hoitoa varten

Ensimmäinen askel on rentoutuminen. Tämä voi kuulostaa melko yksinkertaiselta, mutta joskus syvään hengittäminen tai urheileminen, kuten jooga, voi olla hyödyllistä. Joogan harrastamisessa on monia hyviä etuja ja se ei ole pelkästään vain urheilua! Toinen tärkeä vaihe on muistaa kaikki, mitä olet saavuttanut elämässäsi. On tärkeää muistaa, että kaikki kärsivät stressistä joko päivittäin tai satunnaisesti. Kukaan ei selviä ilman stressiä ja pelkoja. On varmasti mukavaa tietää, ettet ole yksin ongelmasi kanssa. Jotkut pystyvät selviämään stressin ja ahdistuksen kanssa hyvin ja toiset ottavat ne raskaammin. Mieti hetki kaikkia hyviä asioita elämässäsi vaikealla hetkellä, koska se on hyvä tapa taistella paniikkikohtausta vastaan!

Yksi hyvä tapa taistella paniikkikohtausta vastaan on uskoa itseesi ja uskoa, että kaikki kyllä järjestyy! Tämä on monimutkaista joillekin. Joskus he sallivat ahdistuksen ottaa vallan ja antaa sen kulkea omaa tietään. Asian ei tarvitse olla näin. Kun uskot itseesi ja siihen, että selviät tilanteesta ja päihität pelkosi, voit päästä eroon kohtauksesta ennen kuin se alkaa. 

Toinen hyvä tapa on pitää päiväkirjaa kaikista kohtauksista. Ei ole helppoa muistaa, kuinka paljon sinulla on niitä ollut, mutta se on hyvä tapa muistuttaa itseäsi siitä, mikä aiheutti kohtauksen! Varmista, että huomioit ympäristön, tekemäsi asiat tai suunnittelemasi asiat sekä muut yksityiskohdat, jotka saattavat olla hyödyllisiä. Kun tiedät, mikä aiheuttaa paniikkikohtauksen, on helppoa torjua sitä! Jos tiedät, että metrolla ajelu saa sinut ahdistuneeksi, ehkä sinun pitäisi etsiä toinen reitti määränpäähäsi

Tilaa uutiskirjeemme saadaksesi uutisia ja hienoja tarjouksia suoraan postilaatikkoosi.

Kun tilaat uutiskirjeemme, hyväksyt tietosuojakäytäntömme ja tietojesi käytön. Lue tietosuojakäytäntö

Mindly.fi tarjoaa äänikirjoja ja kursseja henkilökohtaiseen kehitykseen ja omatoimisuuteen.
Ladataan...